Friday, 19 October 2012

Winter Warmers- Salatka ze stekiem

Witam kochani, przepraszam za nieregularna obecnosc na blogu ale ostatnio jestem dosc zajeta i chwilowo wena mnie opuscila... Ale not to worry- wracam!
Dzisiaj przygotowalam dla Was post z przepisem na pyszna salatke, ktora moim zdaniem idealnie nadaje sie na jesienny lub zimowy obiad.
 
 
Jest naprawde pyszna i pozywna!
 
Ok, zaczynamy od skladnikow:
swiezy szpinak
rukola (opcjonalnie, ja lubie gdyz nadaje salatce "ostrzejszego" smaku)
papryka czerwona lub zolta
slodkie ziemniaki lub dynia ( to zalezy co bardziej lubicie, mozna dodac zarowno to i to)
swiezy kawalek steku wolowego
sol, pieprz
ocet balsamiczny
oliwa z oliwek
 
Przygotowanie:
 
1. Szpinak i rukole myjemy, osuszamy i nakladamy na talerz
2. Papryke, slodkie zeimnaki i (lub) dynie obieramy, kroimy na sredniej wielkosci kawalki i kladziemy na spryskana oliwa z oliwek forme. Calosc delikatnie solimy i wkladamy do piekarnika nagrzanego do ok. 190 stopni C na okolo 40 min kontrolujac aby warzywa opiekly sie ze wszystkich stron nie spalajac sie przy tym (zwlaszcza papryka ma do tego tendencje:))
3. Kiedy warzywa sa juz prawie gotowe zabieramy sie za smazenie steku- i to jak go usmazycie zalezy calkowicie od waszych preferencji. Ja lubie kiedy na zewnatrz jest dobrze opieczony (czyt. zwykle przypalony:)) a wewnatrz rozowy.
 
 
4. ocet balsamiczny mieszamy z oliwa z oliwek. Polewamy slate naszym dressingiem. Na wierz nakladamy cieple warzywa z piekarnika i na sam koniec upieczony stek. Calosc osypujemy sola i pieprzem do smaku.
5. Gotowe! Smacznego!
 
Mam nadzieje ze sprobujecie sami przygotowac salatke. Jest banalnie prosta a jaka smaczna!
Oczywiscie mozna wybrac opcje dla wegetarian i nie dodawac steku- tak tez smakuje pysznie!
 
Dajcie znac czy chcecie wiecej przepisow z serii Winter Warmers :)
 
Pozdrawiam
Buzki
Kasia

10 comments:

  1. dobrze, że jestem po śniadaniu, bo inaczej groziłoby to zaślinieniem klawiatury :P

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Godzina 23.32 a ja zobaczyłam tą sałatke ze stekiem i ślinka nie cieknie a wręcz spływa, aż brzuch mnie boli z głodu :(. Ale będę silna i nic nie zjem bo pójdzie wiadomo gdzie :P

    ReplyDelete
  4. Stek - nom nom nom :P Super zestawienie salatkowe, zwlaszcza słodki ziemniak którego w sałatce jeszcze nie próbowałam.

    ReplyDelete